חוף הצבים בקפריסין הטורקית

חוף הצבים, הידוע גם בשם Alagadi Beach, הוא אחד מהמקומות הקסומים ביותר בקפריסין הטורקית, הממוקם בחוף הצפוני של האי, ליד העיר קירניה (Kyrenia). זהו אחד האתרים המפורסמים ביותר באזור לצפייה בצבי הים בזמן הטלת הביצים, ומהווה יעד פופולרי עבור תיירים וחובבי טבע כאחד.

מיקום והגעה

חוף הצבים ממוקם כ-16 קילומטרים מזרחית לעיר קירניה. הדרך אל החוף עוברת דרך נוף יפהפה של רכסי הרים וחוף ים, מה שמוסיף לחוויה המיוחדת של הביקור במקום. ניתן להגיע לחוף בקלות עם רכב פרטי, ולחובבי ההליכה, המסלול מציע גם אפשרות להליכה נעימה.

הצבים בחוף

חוף הצבים הוא אחד המקומות המעטים בעולם שבו צבי הים הירוקים (Chelonia mydas) וצבי הים הקרני (Caretta caretta) באים להטיל את ביציהם. חופי קפריסין הטורקית הם חלק מאזורי הטלה חשובים במיוחד עבור מינים אלה, וחשיבותם האקולוגית לא ניתן להפריז בה.

העונה המתאימה ביותר לצפייה בצבים היא בין יוני לאוגוסט, כאשר צבות הים מגיעות לחוף בלילות להטיל את ביציהן. לאחר כ-50 עד 60 יום, הצבים הצעירים בוקעים ועושים את דרכם אל הים. באוגוסט וספטמבר, ניתן לצפות באירוע הבקיעה המרשים, ובחלק מהמקרים אפילו להשתתף בפעילות שחרור הצבים אל הים, המאורגנת על ידי מתנדבים מקומיים.

פעילויות והמלצות

ביקור בחוף הצבים הוא הרבה יותר מרק צפייה בצבי הים. החוף מציע נופים מרהיבים, מים צלולים ורגועים, ומהווה מקום אידיאלי לרגיעה ושחייה. עם זאת, חשוב לזכור כי חלקים מהחוף מוגנים ואינם פתוחים לציבור, כדי לשמור על האזורים הרגישים בהם מטילות הצבות את ביציהן.

 

כיצד להתנהג בחוף הצבים:

  • שמרו על שקט באזורי ההטלה.
  • אל תדליקו אורות חזקים בלילה, כדי לא להפריע לצבים.
  • הימנעו מלגעת בביצים או בצבים עצמם.
  • השתמשו בכסאות ושמשיות באזורים המורשים בלבד.

איך להגיע לחוף הצבים?

אם אתם מתכננים לבקר בחוף הצבים, רצוי להשתמש במפה שמובילה אל האזור. להלן מפה אינטראקטיבית שתעזור לכם להגיע:

סיכום

חוף הצבים בקפריסין הטורקית הוא אתר טבע ייחודי ומיוחד במינו, המציע לא רק נופים מרהיבים וחוויה מרגיעה, אלא גם הזדמנות נדירה לחזות בצבי הים המגיעים להטיל את ביציהם. שמרו על החוף והטבע, והקפידו על כללי ההתנהגות, כדי שהמקום יישאר יפה ומיוחד לדורות הבאים.